Program


PINTÉR BÉLA ÉS TÁRSULATA: Titkaink
3

PINTÉR BÉLA ÉS TÁRSULATA: Titkaink

18+
"Egyikünk sem tökéletes, és bizony mindannyiunknak vannak titkai... Nem vagyunk hibátlanok... De a valóság józan fanatikusai vagyunk, és a jó kompromisszumok robotosai." Pánczél elvtárs

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2018. április 10. kedd, 20:00

Világifjúsági Találkozó. Tolbuchin. Lenin körút. Traubi szóda. Jaffa. Kocka Lada. Tekercses magnó. Kontroll Csoport. Vasfüggöny. Besúgók és megfigyeltek. Privát szférák és közérdekek. Rendszereken átívelő megalkuvás. Öröklődő nemzedéki traumák. Ki mit tud. Naiv mosolyok, lelkes hiszékenység. Trapéznadrágba és virágos szoknyába öltözött áloptimizmus. De álljunk csak meg egy szóra! Tényleg – most akkor Ki Mit Tud? Pontosabban Ki Mit és Hogyan Tud?

Pintér Béla kíméletlen pontossággal színpadra vitt zenés-prózai szatíráját látva hol összeszorul a gyomrunk, hol könnyezve nevetünk, miközben a népzene és a szocializmus underground muzsikája szól a háttérben. A társulat ezúttal is egy fontos, de mindig is került és "titkosított" témát feszeget a tőlük megszokott társadalomkritikus iróniával: az ügynöktémát.

A virtuóz cselekménycsavarokkal és szimbolikus elemekkel tűzdelt történet szerint a táncház-mozgalomban is aktív Balla Bán István népzenegyűjtő sötét titkot őriz: képtelen úrrá lenni kisiskolás nevelt lánya, Timike iránti vonzalmán, amit egyedül legjobb barátja, a táncházvezető Tatár Imre édesanyjával oszt meg. Ám az asszony halálával a titok nem kerül a sírba, hiszen az ellenzéki mozgalmakkal szimpatizáló Szádeczky Elvíra lakásán poloskákat helyezett el az állambiztonság….

„Azt hiszem, összeért. A nagy nemzeti legendáriumok és néprajzi kincsek, a balladisztikusan jelképes személyes történetek, az abszurd sorstragédiák, a magyar történelmi félmúlt, a megkérdőjelezhetetlen színház, valamint az itt és a most. Pintér Béla valamennyi előadása ennek az összetevőláncnak a felhasználásával készült, az arány eltérő, a történet mindig más, a felvetett problémák ugyancsak változók. Az állandó mi vagyunk benne: a mi közegünk, a mi történeteink, kérdéseink, létező lehetetlenségünk. A Titkaink című előadás mindenképpen egyfajta megérkezés a jelen valóságába. Nem csak az olyan szorító kérdések miatt, mint az ügynökmúlt vagy éppen az emberi tehetetlenség önnön ösztöneivel szemben, hanem elsősorban amiatt, hogy megmutatja: hogyan fordítható minden érték saját ellenkezőjére, hogyan teszi elviselhetetlenné a létezést az ember mindennapjaiba beférkőző hatalom.”_Ugrai István_7ora7
 
SZEREPLŐK:

Balla Bán István - FRIEDENTHAL Zoltán
Dr Szádeczky Elvira, Pánczél elvtárs - CSÁKÁNYI Eszter
Kata - ROSZIK Hella
Timike - ENYEDI Éva
Zakariás Bea - SZAMOSI Zsófia
Tatár Imre - PINTÉR Béla
Szujó, Pincér, Pogány - THURÓCZY Szabolcs
Tatár Ferenc, Ági - STEFANOVICS Angéla
Borbíró - PÓTA György
Konkoly - PELVA Gábor
 
ZENÉSZEK
 
PELVA Gábor - hegedű, brácsa, gitár
PÓTA György - szintetizátor, bőgő, brácsa
ROSZIK Hella - hegedű
 
Dramaturg: ENYEDI Éva
Jelmeztervező: BENEDEK Mari
Jelmeztervező munkatársa: KISS Julcsi
Tér: TAMÁS Gábor
Fény: VARGA László
Hang: BELÉNYESI Zoltán
Kellék: QUITT László
Gazdasági munkatárs: INHAIZER Gyula
Produkciós munkatárs: Uri Eszter
Rendező munkatársa: HAJDÚ Rozi
Írta és rendezte: PINTÉR Béla

Ajánlatunk


A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.

A szórakozás és a szórakoztatás viszonyán keresztül Szeri – saját szerepét is megkérdőjelezve – azt vizsgálja, hogy a kulturális fogyasztás kiszolgálása helyett mit adhat a művészet. Zavarba ejtő, lassan hullámzó jeleneteivel arra is rámutat, hogy bár a tánc elemi része az életnek, a színpadi produkció létrehozása elszigetel, leválaszt másokról.

Casanova kalandos élete apropó. Mire? Három éppen hogy csak felnőtt ember találkozása egy hotelszobában. Az előadás visszatérés a Dollár Papa Gyermekei kezdeteihez. Eszköztelen, hiperrealista, csak az emberre fókuszáló, testi-lelki vizsgálódás szuperközeliben. Külső helyszín, gyülekező a Trafóban.

Ajánló


Izgalmas utazás időben és térben. A táncosok közötti párbeszéd ebben a koreográfiában is repetitív mozdulatokra és ingamozgásra épül fel.

BYETONE // XURI FEATURING JOHN CLEVORT // GRISCHA LICHTENBERGER // LÁZÁR GÁBOR English friendly

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!