A képzelet dalai - Az Indiai Klasszikus Zene Mesterei XXVII.
Indiai legnépszerűbb klasszikus műfajának neve: Khyal, ami annyit jelent: képzelet, ami a vokális és hangszeres zene összekötésére, mint a zene legfelsőbb fokára utal. Az indiai klasszikus zene úgy kortárs, hogy közben tradicionális is. Miközben az alapelvei változatlanok, India hangszeres és a vokális zenéje is folyamatosan fejlődik és alakul az idők kihívásának megfelelően. Abhisek Lahiri megpróbálja a Sarod-dal megtalálni a kapcsolatot az énekelt zene és hangszer között, azaz dalra fakasztja a hangszere húrjait.
Abhisek Lahiri - Sarod
Partha Sarathi Mukherjee – Tabla
Abhisek Lahiri
Abhisek 11 éves korában adta első koncertjét. 1997-ben Pandit Hariprasad Chaurasia meghívására játszott a Saath Saath Fesztiválon. Még ugyanebben az évben meghívást kapott Hollandiába, a World Kinder Fesziválra, ahol csodagyereknek kiáltották ki.
Különlegesen költői játékstílusával Abhisek Lahiri egyike a legfiatalabb zenészeknek, akik az indiai klasszikus zenei rádió fődíját megnyerték. Édesapja és mestere Pandit Alok Lahiri (Maihar Gharana) mellett más Sarod iskolák játéka is nagy hatással volt rá. A hagyományos oktatási rendszerben több iskola nagymestere is tanítványául fogadta, ami nagyon ritka megtiszteltetés Indiában.
Partha Sarathi Mukherjee
A Benaras Gharana nagymesterének, Padmabhusan Pandit Samta Prasad tanítványa. Édesapja, Late Pandit Ashok Kumar Mukherjee maga is Samta Prasad tanítványa volt. Jelenleg Pandit Swapan Chaudhuri , a Lucknow Gharana doyenjének irányítása alatt tanul tovább.
Sokat dolgozott Ross Daly (Görögország) zeneszerzővel. 2004-ben játszott az Athéni Olimpia megnyitóján. Fúziós zenei projektekben olyan nagyszerű muzsikusokkal játszott, mint Eduardo Niebla (flamenco, Spanyolország), Achim Tang (nagybőgő, Ausztria), Giorgio Serci (jazz gitár,Olaszország), Ronny Barrac (ütőhangszeres, Libanon) és Deepak Ram (zeneszerző, USA).