ArtMan Est vol. 10.
Átváltozás/May Day - PREMIER
Az ArtMenők célja, hogy a különböző fogyatékossággal élő és ép fiatalok együtt és egyenértékűen, közös témafelvetések és döntések mentén vegyenek részt mozgásos foglalkozásokon.
A produkciók után nézőinket moderált beszélgetésre invitáljuk az alkotókkal.
ArtMenők: Átváltozás
Kísérleti mozgásszínházi előadás
Az autóban ülünk. Ötéves vagyok. A kocsi füstöl. Belénk jött valaki hátulról az M7-esen. Az ajtók nem nyílnak, elromlott az elektronikai rendszer. A szüleink a használati útmutatóból próbálják kideríteni, hogyan jutunk ki. "A szélvédő belülről történő, páros lábú rúgás esetén egészben kiesik a helyéről" - találják meg, amikor egy, a kocsijából kiszálló férfi az autónkhoz lép, és kinyitja az ajtót.
Változás. Átváltozás. Alakulások.
A gyermekkorból a felnőttbe, egyik identitásból a másikba, az egyénből az együttbe… folyamatos úton levés.
Az előadás Pilinszky János Átváltozás című verséből indulva a saját jelen identitsunkkal és annak változásával foglalkozik. Hogyan, mivel vagyunk itt egyenként, és ez hogyan alkot egy közös folyamatot? Mit mutatok meg szívesen? Mit rejtenék el? És az, hogy ezt megmutatjuk, az változtat rajtunk? Változtat rajtatok?
Szereplők:
Bani-Akoto Angie
Bodócs Diána
Czakó Gabriella
Dobay Júlia
Kováts Rozália
Marián Márk
Nagy Levente
Nemes Katica
Lendvai Máté
Pataki Panka
Sudár Henrietta
Tóth Kata
Tóth Károly
Zene: Mákó Rozi
Vizuális Koncepció és vetítés: Szabados Luca
Asszisztensek: Dobay Júlia, Tóth Károly
Rendezők: Jobbágy Bernadett, Mészöly Andrea
Produkciós menedzser: Kopeczny Kata
Fény: Dézsi Kata
Hang: Kádár Mihály
Tánceánia Együttes: Mayday
Óceánjárón utazni jó. Szülni, megszületni veszélyes. Testben élni veszélyes. Egyedül lenni könnyű. Egyedül lenni nehéz. Maradj otthon! Találkozni veszélyes.
Hajóvonták találkozása tilos.
Beszélni könnyű. Táncolni nehéz. Vagy fordítva. Sokan lenni veszélyes, könnyű és nehéz, kevesen pláne. Kihajolni veszélyes.
Segíteni kell, de. Ha nem veszélyes, vagy veszélyes, és könnyű is, meg nehéz. Nem mindig tudjuk, ki segít kinek, kicsit belezavarodtunk.
Méjdéj, Méjdéj, Méjdéj.
Táncoljunk. Nincs semmi baj.
A Tánceánia 23 éves, inkluzív társulat. Az utóbbi években többen elmentek…
Változás van, de valami folytonos. Mindenki más, mégis hasonlítunk.
Miben hasonlítunk?
Milyen választásokat kínál az élet?
Ki ment meg kit? Honnan tudjuk, ki a sérült, sérültebb?
Próbálunk kérdésekbe, mozdulatokba, tekintetekbe kapaszkodni. Összezárva sodródunk, elszigetelve a normál életterektől. Zátonyra futunk, vagy megmenekülünk.
Egymásba kapaszkodunk, szerepek nélkül.
Hogy mi lesz a történet vége, az egyelőre beláthatatlan.
“Mayday: Nem tévesztendő össze a következővel: Mayday (tajvani együttes).
A Mayday (ejtsd: IPA [ˌmeɪˈdeɪ], kb. méjdéj) vészjelzésre szolgáló nemzetközi kifejezés a m'aidez (IPA [mɛ.de], kb. medé) ’segítsetek nekem’ kifejezés angolos ejtéséből származik. A nemzetközi légi- és vízi közlekedésben használják, mindig háromszor egymás után. Mayday helyzet áll fenn, ha egy hajó, repülőgép, gépjármű vagy ember súlyos veszélybe került és azonnali segítségre van szüksége. A Mayday egyenértékű az SOS morzekóddal. Formája (hajózásban): Mayday-Mayday-Mayday
This is-a hajó neve háromszor
Mayday-a hajó neve egyszer
A hajó pozíciója
A veszély jellege
Over”
(forrás: Wikipédia - szerkesztve.)
Stáb:
Szereplők: a Tánceánia Együttes tagjai
Zene: Rubik Ernő Zoltán
Dramaturg: Szivák-Tóth Viktor
Fény: Dézsi Kata
Hangosítás: Kádár Mihály
Produkciós menedzser: Kopeczny Kata
Rendező-asszisztens: Gál Eszter, Kálmán Ferenc
Rendezés: Farkas Dorka
ArtMan Produkció
Támogatók: Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, Nemzeti Kulturális Alap, IZP, Budavári Önkormányzat, Trafó