Program


Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók

Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók

Átlátszó Hang 2019 - Marc Sabat tiszta hangolású kompozíciók
Sara-Cubarsi Fernandez és Xenia Gogu duókoncertje
 több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. január 12. szombat, 19:00

18:00-tól Interaktív beavató foglalkozás a nyitókoncert műsorához kapcsolódóan
 
Tiszta hangolású hegedűdarabok Bachtól Morton Feldmanon át a jelenig.
 
Marc Sabat kanadai zeneszerző-hegedűművész a torontói egyetemen, New Yorkban a Julliard Schoolban és a montréali McGill University-n tanult. 1999 óta Berlinben él, ahol a művészeti egyetem (UDK Berlin) tanára. Szakmai munkásságának fókuszában a tiszta hangolás (just intonation) áll. Wolfgang von Schweinitz-cel közösen kitalált egy tiszta hangolás lejegyzésére alkalmas notációs rendszert (Extended Helmholtz-Ellis JI Pitch Notation). Saját műveinek kottáit midnenki számára elérhetővé és megoszthatóvá tette a Plainsound Music Edition weboldalán. Hegedűművészként számtalan lemeze jelent meg, amelyeken főként a kortárs amerikai zeneszerzők legnagyobbjainak műveit adja elő (James Tenney, Morton Feldman, Christian Wolff).
 
„Mivel jó pár éve intenzíven foglalkoztat a különféle hangolások történeti háttere és gyakorlati használata - különös tekintettel a tiszta hangolásokra vonatkozóan - Marc Sabat személye az első pillanattól fogva megkerülhetetlennek tűnt számomra. Munkásságával először egy kis berlini lemezkiadónál (Care Of Editions) megjelent albumon találkoztam, amelyen a Les Duresses címre hallgató hegedűre írt darabjai szerepelnek, és amelyen ő maga is hegedül Andrew McIntosh mellett. A hangok fizikai aspektusára lecsupaszított, mégis a velejéig érzékeny és érzelmes zene ez, ráadásul a tiszta hangolású összhangzatok rendkívül frissen hatnak és újra felébresztik az egyenletes temperáláson eltompult füleket. A Les Duresses mellett az estén elhangzanak Sabat Bach átiratai - ugyancsak tiszta hangolásban -, ami azért rendkívüli, mert Bach idejében már a tiszta hangolásoktól rég továbblépett a zenei gyakorlat, és valahol a ma használt egyenletes temperálás és a tiszta hangolás közti hangolást használták (ilyen például a középhangú temperálás, ami a terceket tisztává tette a kvintek rovására, vagy a jóltemperált hangolás, ami a farkaskvintet kizárva minden hangnem használatát lehetővé tette, ennek bemutatására készült a Wohltemperiertes Klavier).” Szabó Bálint, az esemény kurátora
 
Műsor:
Marc Sabat: Les Duresses I - II Intonation after Morton Feldman
J.S. Bach - Marc Sabat: Just Intonation átiratok a partitákból
Sara Cubarsi-Fernandez: EXVOT

Ajánlatunk


Rejtélyesség, egyfajta bizsergető idegenség és misztikum hatja át az előadást, bizonyos formáival és hangulatával Lynchet idézve(ki ne emlékezne a Twin Peaks vörös függönyeire!). A The Green egy lenyűgöző előadás, meghökkentő és felforgató látványelemekkel, valahol a cirkusz, színház és az újmágia mezsgyéjén.

Közösségi színházi előadás a munka és a szabadidő viszonyáról

Megindító szellemidézés: a Börcsök Boglárka által készített videofelvételek és a precíz megszemélyesítés segítségével három elhunyt táncos elevenedik meg - és velük együtt a modern tánc szabadságát és a 20. századi ideológiák elnyomását tükröző megható élettörténetük.

Ajánló


Van egy pont, ahol dobbantani kell.

Az iskola már nem zárhat magába. Még irányít, lehetőségeket mutat, de eljön…

sors-diagnózis egy felvonásban Emese története se nem mese, se nem álom, hanem kortárs valóság. Portré egy nőről, egy társadalomról.

A Willany Leó Improvizációs Táncszínháznak -az improvizáció műfajából kifolyólag- egyik fő jellemzője a kísérletezés, a folyamatos megújulás.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!