Program


FrenÁk Társulat: Fiúk
3

FrenÁk Társulat: Fiúk

A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. június 3. szombat, 20:00

FrenÁk Társulat: Fiúk

A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon. 

FrenÁk kortárs koreográfiai koncepciója filmes, már-már színházi dimenzióban fogant: az alkotás magában hordozza készítőjének az emberi lélek működéséről felhalmozott intuitív tudásanyagát. A FIÚK közvetlen kapcsolatban van a tudattalan mélyrétegeivel, de felfogható könyörtelen társadalmi látleletként is. FrenÁk a férfiszexualitást különböző aspektusokból vizsgálja: felmutatja eredetét és a tudattalanban rejlő forrásait. Érzékisége kegyetlen, könyörtelensége költői. Szimbólumrendszere asszociációkra késztet. Az előadás fekete humorral, éles iróniával, az agresszió felmutatásával érzékelteti az érzelmek elsivárosodását, a klisészerűséget, amely a mai ember kapcsolatait uralja.  

Frenák Pál negyven éve van a pályán, harminc éve alkot koreográfusként és húsz éve alapította meg társulatát Magyarországon, a maga dinamikus mozgásvilágával, nagyfokú érzékenységével és a verbális üzeneteken túlmutató kifejezési formáival radikálisan új stílust teremtett. A társulat előadásainak jellemzője a mimika, a jelnyelv és a mozgás integrált használata éppúgy, mint a társművészetek (cirkusz, színház, kortárs divat, design és építészet, kortárs zene) megjelenése.

Táncolják: Eoin MacDonncha, Maurer Milán, Anibal dos Santos   

Zene: Fabrice Planquette, Gergely Attila   

Fény: Marton János 

Hang: Hajas Attila 

Színpadtechnika: Zoltai György 

Koreográfia & koncepció: FrenÁk

Ajánlatunk


„Hogy lehet halálhírt hitelesen közölni színpadon? Betegségről, szeretteink haláláról nem könnyű fogalmazni. A téma epikus, bár hordoz magában abszurditást és szürrealitást, ami segíthet. Viszont túl személyes. Miért terhelném ezzel a közönséget? Tisztázom magamban, miért is akarom ezt színpadra állítani.

Üdv a parlamentben! Ragadd meg a távirányítót és szavazz! Oktatásügy, biztonságpolitika, polgári szabadságjogok, popzene - mondj véleményt és befolyásold a döntéseket! Az erőviszonyok az ülés során folyamatosan alakulnak. Találd meg a kimondott szó politikai szerepét újra – a maga nyers és mozgósító erejével együtt.

" .. reggel izzadva ébredünk és felsikoltunk hogy nincs ott a foga íve a nyakunkon csak egy hajszál a torkunkon és amikor már azt érezzük nincs tovább nem lehet tovább .. "

Ajánló


Van egy pont, ahol dobbantani kell.

Az iskola már nem zárhat magába. Még irányít, lehetőségeket mutat, de eljön…

Izgalmas utazás időben és térben. A táncosok közötti párbeszéd ebben a koreográfiában is repetitív mozdulatokra és ingamozgásra épül fel.

Az előadás akár egy (ön)gyógyító rituálé: Rodrigues és társulata a gyógyulás szellemeit - az encantadosokat - idézik meg. A címválasztás…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!