Program


Horváth Csaba, Dargay Marcell: El valahová

Horváth Csaba, Dargay Marcell: El valahová

A darab zenei kiindulópontját Claudio Monteverdi 1638-ban keletkezett scena-ja képezi, amely Tankréd, a kereszteslovag, valamint Klorinda, a pogány lány tragédiába torkolló párbaját követi végig. Az előadás a fizikai színház és a zene eszközeivel tárja fel az általános érvényű történet és a drámai alapszituáció rétegeit.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. február 11. kedd, 20:00

Zenés színházi előadás Monteverdi: Tankréd és Klorinda párviadala című műve és Tar Sándor írásai alapján

A Forte Társulat – Armel Opera Festival - Trafó Kortárs Művészetek Háza produkciója

Zeneszerző: Dargay Marcell
Operaénekesek: Megyesi Zoltán, Molnár Anna
Köreműködő zenekar:  Metrum Ensemble - Rozmán Lajos művészeti vezetésével (zenekari tagok:
Dargay Marcell - billentyű, Tornyai Péter- brácsa, Rákóczy Anna - fuvola, Petrovics Anna - fuvola,
Kántor Balázs - cselló, Tóth Benedek - ütős hangszerek, Hock Ernő - bőgő)
Szöveg gondozása: Horváth Csaba, Földeáki Nóra

Színművészek: Fehér László, Földeáki Nóra, Hojsza Henrietta, Horkay Barnabás,
Kádas József, Krisztik Csaba, Nagy Norbert, Pallag Márton, Widder Kristóf

Jelmeztervező: Benedek Mari
Fénytervező: Payer Ferenc
Produkciós vezető: Kudron Anna, Nádasdi Szandra
Rendezőasszisztens: Garádi Gréta
Rendező: Horváth Csaba

„…Horváth színpadi gondolkodásában ugyanis a kezdetektől meghatározó a zene, a zeneiség; az, hogy most Dargay Marcell a Földeáki Nóraés Horváth által válogatott Tar-szövegekhez/szövegekre zenét írt, nem hoz sosem látott újdonságot, sokkal inkább elmélyíti, magyarázza és megokolja ennek a fajta esztétikának a zenével ápolt szoros kapcsolatát. Felvillanyozó megfigyelni és bogozgatni a zene és a színpadi akciók viszonyrendszerét: a legjobb pillanatokban egy kés pengéjét se lehetne beszúrni közéjük, olyan erős és magától értetődő a kohézió közöttük. A zene szerves része lesz a rádióból kiszűrődő zúgás, az ócska zenélő doboz ismétlődő dallama, a fát sértő fűrészfog vagy a göcsörtöket elsimítani igyekvő dörzspapír hangja is. …

A környezetrajz a maga elvontságában is hibátlan: a férfiak arcáról felesekkel mosták le a vonásokat, az éppen nem beszélők mozdulatlan reliefként olvadnak az örök kocsma láthatatlan falába. Földeáki Nóra kisfiának konok kitartással mesét teremtő anyafigurája, Pallag Márton lusta nagykutyája, Fehér László vicsorgósan outsider Ocsenása, Widder Kristófnak egy korszak vonásait riadt mimikával megidéző Erdei ura, Hojsza Henrietta az értéktelen világban kincset érő zenélőlámpája, Krisztik Csaba néma, haldokló anyját monológban körberajzoló fiúja, Horkay Barnabás türelmetlen albérlője igen jól eltalált figurák, míg a reflektált, (ön)ironikus narrációt biztosító Nagy Norbert és Kádas József becsempész némi humort ebbe a riasztóan szikkadt és életidegen világba.” (Jászay Tamás)

Ajánlatunk


Közösségi színházi előadás a munka és a szabadidő viszonyáról

A Willany Leó Improvizációs Táncszínháznak -az improvizáció műfajából kifolyólag- egyik fő jellemzője a kísérletezés, a folyamatos megújulás.

Ajánló


Gondolat Plasztika

Pavel Sterec: A Selyemút – Bebalzsamozás és mumifikálás

Pavel Sterec: A Selyemút – Bebalzsamozás és mumifikálás
A több százmillió dolláros kínai befektetéssel támogatott, valaha volt egyik legnagyobb…

Hová sodorja a szeszélyes tengerár a kis csónakot hajótörött utasaival, az angyali szépségű nyolcéves leánykával és az értelmes, talpraesett kilencéves…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!