JÜ lemezbemutató koncert
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. november 8. hétfő, 20:00
Pandit Nirmalya Dey & Virágh Balázs; JÜ lemezbemutató koncert
A Trafó nem ültetett koncertjein érvényes aktuális járványügyi előírások megismeréséhez - jegyvásárlás előtt - kérünk, kattints ide!
Pandit Nirmalya Dey
A Dhrupad stílus, az indiai klasszikus zene legrégebbi ma is gyakorolt formája, ezen zenei hagyomány az indiai kultúra egyik fő öröksége. Eredete a szanszkrit szövegekhez, a Védákhoz kapcsolódik. A Dhrupad lényege nem a szórakoztatás, hanem egy meditatív, békés állapot elérése, melyben mély érzésekkel fordulhatunk Isten felé, játékosként és hallgatóként egyaránt.
Egyik legjelesebb képviselője Pandit Nirmalaya Dey. Dhrupad képzését Prof. Nimaichand Boralnal kezdte, majd Ustad Zia Fariduddin Dagar, Prayag Sangit Samit tökéletesítette. Számos fellépése volt Indiában és a nemzetközi színtéren. Ezen az estén Virágh Balázs Pakhwaj kíséretével ad koncertet.
Virágh Balázs India egyik legkíválóbb pakhawaj mesterének, Pandit Mohan Shyam Sharma-nak tanítványa. Korábban tanult a magyar tabla virtuóz, Mótyán Tibor kezei alatt, majd később Pandit Rajesh Gangani tablamester tanította. Indiai és egyéb utazásai során mesterével, a tradícionális Guru-shisya parampara keretein belül tanulhatott, illetve megtisztelő lehetősége nyílt olyan világhírű zenészek tanításaiban részesülni, mint Pandit Rajeev Janardan, Pandit Dalchand Sharma, Pandit Nirmalya Dey vagy a 20. generációs Dagar testvérek.
JÜ lemezbemutató
JÜ
Mészáros Ádám - gitár
Hock Ernő - basszusgitár
Halmos András - dob
vendégek:
Győrfi Dóra - ének
Bolcsó Bálint - elektronika
Somló Dávid - gitár
Boros Levente - ütőhangszerek
Porteleki Áron - ütőhangszerek
A Jü minden újabb kiadványával exponenciálisan tágítja zenei univerzumát, ezt jól példázza a londoni székhelyű RareNoise Records gondozásában szeptember 24-én megjelenő III című albumuk is. A lemez címe egyszerre utal a trió felállásra, a zenekar harmadik kiadványára, valamint a dalok címei is többnyire a hármas szám tematikáját érintik.
Az együttes ezúttal korábbi albumainál is nagyobb tér- és stílusbeli utat jár be a globális zenei térképen, szerves egésszé formálva a látszólag összeférhetetlen hatásokat. A mára védjeggyé vált Jü-hangzásban egyesül a rock intenzitása, a free jazz szabadsága, az ambient textúrák hipnotikus hatása, és az afrikai zenék komplex, zsigeri ritmikája. Mindez most tovább bővül az indonéz gamelán zenével, valamint az első lemezükön már feltűnt indiai misztikus dalforma, a bhajan egy újabb – ezúttal énekelt – példájával.
A lemez hangzását tovább gazdagítja a vendégzenészek jelenléte: Győrfi Dóra énekes Jáva szigetén tradicionális gamelán és wayang együttesek tagja, Bolcsó Bálint kísérleti elektronikus zenész pedig már az előző albumon is közreműködött. Mindez az örvénylő hatáskavalkád a budapesti trió eddigi legegységesebb albumát eredményezi, ami egészében kifejezőbb és erősebb, mint alkotóelemeinek összessége.
A Jü 2012-ben alakult Budapesten. A trió tagjai a hazai zenei élet sokat foglalkoztatott zenészei, olyan együttesekből érkeztek, mint a Péterfy Bori & Love Band, a Qualitons, a Zuboly, az Erik Sumo Band, a Dresch Quartet vagy a Gadó Gábor Quintet. A zenekar eddigi három lemeze (Jü Meets Møster – 2014, Summa – 2017, III – 2021) a RareNoise Records gondozásában és világszintű terjesztésével jelent meg. Mindhárom album igen kedvező hazai és nemzetközi fogadtatásban részesült, amelynek köszönhetően a Jü hazai fellépései mellett számos nemzetközi fesztiválon és klubban koncertezett.
A szórakozás és a szórakoztatás viszonyán keresztül Szeri – saját szerepét is megkérdőjelezve – azt vizsgálja, hogy a kulturális fogyasztás kiszolgálása helyett mit adhat a művészet. Zavarba ejtő, lassan hullámzó jeleneteivel arra is rámutat, hogy bár a tánc elemi része az életnek, a színpadi produkció létrehozása elszigetel, leválaszt másokról.
Hová sodorja a szeszélyes tengerár a kis csónakot hajótörött utasaival, az angyali szépségű nyolcéves leánykával és az értelmes, talpraesett kilencéves kisfiúval? Henry De Vere Stacpoole 1908-ban megjelent regényében egy lakatlan, ám egzotikus szigetre a Dél Keresztje alatt.
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
sors-diagnózis egy felvonásban Emese története se nem mese, se nem álom, hanem kortárs valóság. Portré egy nőről, egy társadalomról.
#erdő #fenyőerdő #irtás
Megpróbáljuk elmesélni milyen az, amikor nem tudunk mesélni. Amikor az ember nem tud enni, aludni, olvasni. De más mesélnivalónk is…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!