Julien Fournier / L’Habeas Corpus Compagnie (BE): BURNING
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
több
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. február 21. péntek, 20:00
Julien Fournier / L’Habeas Corpus Compagnie (BE)
BURNING
kiégés, dokumentarista cirkusz, vizualitás 52'
„Julien Fournier az újcirkusz eszközeit használva rekonstruálja a népesség egy jó részének fizikai és erkölcsi összeomlását.”
Egyetlen szereplőnk kartondobozokat halmoz fel, hoz-visz, még a futópadon is dobozokat pakol, sőt, reggeli rutinját is(fogmosás, öltözés, kutyasétáltatás) a futópadon végzi. Saját környezetére igyekszik befolyással lenni, élet és munkakörülményére amely állandóan korlátozza őt, ismétlődő feladatokhoz láncolva, amelyek semmilyen kitörési lehetőséget nem hordoznak magukban.
Fournier ötlete egy izgalmas előadást szül, melynek központi tematikája égetően aktuális… De vajon meg lehet-e jeleníteni cirkuszi eszközökkel a munkahelyi kiégés problémáját? A Burning egyszerre dokumentarista újcirkusz és költői koreográfiai vízió. Alapja a performáló test, a narráló hang és a vetítés hármasa, melyek folyamatosan hatnak egymásra. Eleinte úgy tűnik, minden a legnagyobb rendben, ám szép lassan kicsúszik a fellépőnk lába alól biztos talaj…
Az önnön díszletében csapdába esett karakter folyamatosan mozgásban van, hiszen erre kényszeríti a környezete. Ülve, állva, máskor dobozokat igazgatva, kapcsolatba lép egy olyan térbeli struktúrával, ahol minden állandó változásnak van kitéve, ezzel apránként kitörölve az összes lehetséges láthatárt/távlatot. Mindeközben a folyamatosan jelenlévő narrátorunk hangja lassan felemésztő, belső kiégést hordoz magában mind tartalmilag mind formailag: zihálás, szünet nélküli ritmikusság, a megfigyelő bizonyságtétele.
A test rezonál a szavakra és a cselekmény e szavak hatására alakul, ebben a kifulladásig tartó menetelésben minden összefügg: így az akrobatikus mozdulatok is összeolvadnak a vetítéssel. Grafikonok, százalékok, vallomások, egy meggyötört test... Ezek mind a munka, a teljesítmény, a tőke és a beteges túlfogyasztás világát hivatottak ábrázolni, ahol az ember árucikkré vált és ahol az értelem elveszett.
„A Burning többmillió embertársunk mindennapi valóságára világít rá, amelyért kizárólag produktivista társadalmunk tehető felelőssé.”
Christian Jade – RTBF
előbemutató - színház A szerző azonos című kötetének egy drámai részlete 12+ 90'
Megpróbáljuk elmesélni milyen az, amikor nem tudunk mesélni. Amikor az ember nem tud enni, aludni, olvasni. De más mesélnivalónk is van, például a nőiségről, furcsa bulikról, megközelíthetetlen férfiakról és gazdag írónőkről.
Hová sodorja a szeszélyes tengerár a kis csónakot hajótörött utasaival, az angyali szépségű nyolcéves leánykával és az értelmes, talpraesett kilencéves kisfiúval? Henry De Vere Stacpoole 1908-ban megjelent regényében egy lakatlan, ám egzotikus szigetre a Dél Keresztje alatt.
Pavel Sterec: A Selyemút – Bebalzsamozás és mumifikálás
A több százmillió dolláros kínai befektetéssel támogatott, valaha volt egyik legnagyobb…
Izgalmas utazás időben és térben. A táncosok közötti párbeszéd ebben a koreográfiában is repetitív mozdulatokra és ingamozgásra épül fel.
Közösségi színházi előadás a munka és a szabadidő viszonyáról
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!