Program


smART! XTRA // ART & SCIENCE - INTERAKTÍV PREZENTÁCIÓ

smART! XTRA // ART & SCIENCE - INTERAKTÍV PREZENTÁCIÓ

smART! XTRA // ART & SCIENCE
INTERAKTÍV PREZENTÁCIÓ

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. április 5. szerda, 19:00

Matematika, számítástechnika, fizika. Kevés órarendben szerepelnek a kedvenc tantárgyak között. Pedig közelebb állnak az alkotó fantáziához, mint gondolnánk, hiszen geometriai és algebrai összefüggések mentén alakítjuk át a minket körülvevő teret, szerszámokkal és gépekkel hozunk létre egyedi tárgyakat. Sőt! Sokszor természettudományi tapasztalatokat használunk a megvalósíthatóság határainak átlépéséhez.  Ezen az estén bebizonyítjuk, hogy mit keres(hetné)nek a reál tárgyak egy humán tematikában…

A 21. századi oktatás középpontjában a kreatív problémamegoldó kompetenciák és az innovációs megoldások állnak, az ezekre való nevelés pedig új eszközöket és módszertant igényel. A Szertár, az Élményműhely, a Tanárblog, az ELTE TTK - UNESCO Multipedagógia Központ és a MOME Digital Craft Lab napjaink információs és technológiai társadalmának kihívásaira reagálva keresi a mindennapokban is eredményesen alkalmazható hasznos ismeretek átadásának naprakész módszereit.
 
A nemzetközileg mindinkább elterjedtebb STEAM-metodika (Science – Technology – Engineering – Art – Math) szellemiségében, az élményalapú tanulás és horizontális gondolkodás jegyében különböző tudásterületeket kapcsolnak össze elméletben és gyakorlatban egyaránt. Ha kell, mágneses erővel varázsolnak vagy éppen telefonos applikációkat és robotokat hívnak segítségül a tanterembe. Az ő segítségükkel különböző mozgásformákat térképezünk fel természettudományos és műszaki szempontból…
 
Meghívott résztvevők: NÁDORI Gergely, ZSIROS László Róbert, LAVICZA Zsolt, KÁRPÁTI Andrea, LIPÓCZKI Ákos, KOMPORDAY Dóra
Sorozatszerkesztő – moderátor: KOVÁCS Andrea
Kreatív koncepció: Let it Be! art agency

Szertár
A Szertár kísérletező műhely és közösség, mely nem csak tudományos jelenségekkel kísérletezik, hanem olyan módszerekkel, melyek segítségével a természettudományos, műszaki és matematikai világ bonyolult és nehezen érthető rendszereinek érdekes összefüggéseire és felfedezéseire világít rá. Egyszerűen, közérthetően, humorral fűszerezve A Szertár tudomány, ahogy tetszik.

Tanárblog
 
A Prievara Tibor és Nádori Gergő által szerkesztett Tanárblog egy olyan fórum, ahol a szerkesztők elsősorban a hétköznapi pedagógiai gyakorlathoz kapcsolódó információs és kommunikációs technológiákat, ötleteket, felmerülő problémákat, a pedagógusként általuk hasznosnak vélt eszközöket, tartalmakat osztják meg olvasóikkal.

Élményműhely

Az ÉlményMűhely – Mozgalom az Élményközpontú Matematika-oktatásért 2008-ban indult útjára a magyarországi Ars Geometrica művészet- és tudományközi találkozók nemzetközi elismertségnek örvendő tudósai, művészei és pedagógusai összefogásával. Rendezvényeik keretében játszani, felfedezni hívják a programjaikba bekapcsolódó iskolásokat, szüleiket, tanáraikat, egyetemi hallgatókat és minden érdeklődőt. Céljuk, hogy megmutathassák: a matematika több is lehet mint szigorú tudomány - közös élmények, felismerések forrása, az örömteli alkotás eszköze.

NESCO Multipedagógia Központ
 
Az ELTE Természettudományi Karán 2011 szeptemberében útjára indított Science Communication mesterképzés a világszerte ismert szak első kelet-közép-európai képzési programja. A Tudománykommunikáció a természettudományban MSc célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik képesek a természettudományos-műszaki ismeretek sokoldalú, korszerű megjelenítésére a médiában és a közgyűjteményekben, illetve alkalmasak az egyetemeken, kutatóintézetekben folytatott tudományos munka eredményeinek hiteles közvetítésére.

MOME Digital Craft Lab / Be STEAM!
 
A Digital Craft Lab tevékenységét tekintve hazai szinten egyedülálló és európai viszonylatban is az élvonalba tartozó, önálló kutató-fejlesztő (K+F) labor létrehozását szorgalmazza, mely átjárhatóságot biztosít az egyetem egyes intézetei valamint a közoktatás különböző intézményei – általános iskolák, gimnáziumok – között, a hazai és nemzetközi kutatólaborok irányába nyitva. A labor Be STEAM! oktatási programjának célja egy olyan, az általános közoktatásba is integrálható, bárki számára szabadon elérhető metodika fejlesztése, mely tartalmilag és esztétikailag is új utakat nyit a modern készségfejlesztésre.
 

Ajánlatunk


Üdv a parlamentben! Ragadd meg a távirányítót és szavazz! Oktatásügy, biztonságpolitika, polgári szabadságjogok, popzene - mondj véleményt és befolyásold a döntéseket! Az erőviszonyok az ülés során folyamatosan alakulnak. Találd meg a kimondott szó politikai szerepét újra – a maga nyers és mozgósító erejével együtt.

Ajánló


Van egy pont, ahol dobbantani kell.

Az iskola már nem zárhat magába. Még irányít, lehetőségeket mutat, de eljön…

Az előadás akár egy (ön)gyógyító rituálé: Rodrigues és társulata a gyógyulás szellemeit - az encantadosokat - idézik meg. A címválasztás…

sors-diagnózis egy felvonásban Emese története se nem mese, se nem álom, hanem kortárs valóság. Portré egy nőről, egy társadalomról.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!