
Szauer Lilla: És miért, hogy az éjszaka
100' színház 16+
Az előadás vaksötétet és erős hanghatásokat tartalmaz.
100' színház 16+
Az előadás vaksötétet és erős hanghatásokat tartalmaz.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, April 03 2025 8:00PM
Hogy működik az emlékezet, amikor olyasvalami történik, aminek nem szabadott volna megtörténnie? És hogyan lehet kideríteni, mi az igazság, amikor élő és halott mást állít – ugyanakkora meggyőződéssel?
„Az út másik végén kuporgó németek épp új fegyvert vetettek be. Most már géppuskával folytatták idétlenkedésüket, mintha dobozszámra gyújtogatnánk a gyufát, úgy ropogtak körülöttünk a veszett golyórajok, harciasan, mint a darazsak. A huszár szájából végül mégis kibújt néhány értelmes szó:
- Barousse őrmester az imént esett el – mondta egy szuszra.
- Hát aztán?
- Golyót kapott, amikor a kenyereskocsi elé ment, az étrapes-i úton, ezredes úr!
- Hát aztán?
- Széttépte egy gránát!
- Hát aztán! Az istenfáját!
- Meghalt, ezredes úr.
- Ez minden?
- Ez minden, ezredes úr.
- És a kenyér? – kérdezte az ezredes.”
(Louis-Ferdinand Céline: Utazás az éjszaka mélyére)
Aki korábban a világot jelentette, meghal, aki pedig nem tud nélküle élni, nélküle él tovább. És az emberben felébred a vágy, hogy megláthassa, mi van őutána – mi van, ha minden ugyanúgy megy tovább? Ha nem változtat semmin az, hogy aki mindvégig ott volt, egyszer csak már nincs többé? Mert kibírhatatlan az éjszaka, és kibírhatatlan az ébredés is, de a valódi pokol két ember között van, akik jóvátehetetlenül elpusztítják egymást, és aztán megpróbálnak visszaemlékezni arra, hogy mit csináltak. Lehunyják szemeiket a liftben, a levélszekrény előtt, az utcán, az étteremben, de az agyuk sorra olyan dolgokat párosít össze, amik különböző években, különböző helyeken történtek, úgyhogy nem marad számukra más, csak a nehézkedés. De hogy működik az emlékezet, amikor olyasvalami történik, aminek nem szabadott volna megtörténnie? És hogyan lehet kideríteni, mi az igazság, amikor élő és halott mást állít – ugyanakkora meggyőződéssel?
Szauer Lilla 2019-ben nyert felvételt a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházi dramaturg szakára Kárpáti Péter és Fekete Ádám osztályába. 2022-ben az Emergency Exit programnak köszönhetően a ludwigsburgi ADK-tól színházrendező alapszakos, majd 2024-ben színházi dramaturg mesterszakos diplomát kapott. 2023-ban a TITÁNium pályázat nyerteseként a Trafóban mutatta be Maurice Maeterlinck Pelléas és Mélisande c. műve alapján írt előadását.
Szereplők
SEYMOUR...…............... Zsótér Sándor
EMILY.............................. Pál Emőke
HANS.............................. Téri Gáspár
SHELLEY........................ Szaplonczay Mária
Alkotók
LÁTVÁNYTERVEZŐ: Koltay Dorottya Szonja
ZENESZERZŐ: Fekete Ádám
TECHNIKUS: Lengyel Ákos Papa
PRODUKCIÓS VEZETÉS: Magnum
RENDEZŐASSZISZTENS: Vajdai Veronika
KONZULENS: Kárpáti Péter
ÍRÓ, RENDEZŐ: Szauer Lilla
Támogatók: Freeszfe Egyesület; Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
„Akié a bolondok aranya, az irányítja a bolondokat." - Orrin Woodward
A BLOT – Body Line of Thought, Simona Deaconescu és Vanessa Goodman román-kanadai alkotópáros munkája; táncelőadás, konferencia és koreográfiai show keveréke. Azt mutatja be, hogyan alakítják létünket az ellenőrizetlen mikrobiológiai összefonódások. 45'(BLOT) + 48'(táncfilmek)
A Fiúk különös tükröt tart elénk, amelyben látjuk a „Macsót”, a „Nárciszt” és a „Herkulest” is, így közelről tanulmányozhatjuk a férfilét alaptípusait. Frenák váltakozva jeleníti meg a sovén gyűlöletet, az ostoba követelőzést, a figurák közt fennálló, törékeny erőegyensúlyt a színpadon.
Izgalmas utazás időben és térben. A táncosok közötti párbeszéd ebben a koreográfiában is repetitív mozdulatokra és ingamozgásra épül fel.
120 perc színház 16+ „Beszédkínvallatás” Triggerek: füst, vaksötét, erős hanghatások.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.